Ahad, 26 Jun 2011

Halamak ai !! apasal lah menyemak

Salam Pengunjung................

Ahad orang nak rehat-rehat...
Nak relax-relax...
nak duduk-duduk ngandap natang TV....
Nak online sepanjang hari....
Nak dok baring-baring...

nie TIDAK....ade je lah orang datang nak mengunjung tak tentu pasal.....ap pasal lah datang tang hari ahad......sah-sah tau hari ahad orang memang nak berehat...membingai sungguh lah...

Patot tau orang nak rehat, nie tak, ader jer orang nak datang...apa kehallah lah sedara yang tak sedor diri....kot nak balik kampung pon, pie lah balik umah hang...... Tau umah bersemak-samun, tak nak duduk, umah aku gak jadi tumpuan kau nak melepak-lepak.... kalau sekejap buleh terima ag...ni sampai ke petang ko dok melepak nie, dah habis melampau dah nie.... Patot tau dah, orang nak merehat-rehat hujung minggu nie, nie tidak dok datang jer tiap-tiap minggu...hai naik semak aku tengok...

lenkali pie kemas umah sendiri...  Rumah cantek-cantek pie tinggal-tinggalkan, sibok bebenor nak dok KL, bangga sangat...asal balik je datang umah aku...... menyemak sungguh...  aku dok  nak merelax pon tak puas....menyebok jew....... Hai sedar mara tak sedor diri..... tak payah lah lagi nak mengunjung umah aku tak tentu pasal lagi.....memang mendatang kesemakan kepala hotak bai..... dah berambus lah....

Ada lagi, kalau datang tu bawak buah tangan banyak-banyak tak pe lah, nie datang  dengan tangan kosong.... Dah tu nak perabihkan makanan tuan rumah pulak.... Sampai ader plak tapau, nak bawak balik plak tu..... Hai sedara memang ko tak sedor diri.... Asal aku nie baik jer lah, kalau tak aku dah hamun dah ko tu sedara....... Da tua pon tarak Hotak.....

Hai semua manusia...
Ingat-ingatlah, 
janganlah mengunjung umah orang lelama sangat, nanti orang menyampah pulak, 
asal datang tu janganlah sampai berjam-jam...
daripada orang suka, jadi tak suka plak...kan susah....
Dan jangan lupa kalau datang tu bawak-bawaklah buah tangan....
jangan dok nak perabihkan makanan tuan rumah pulak...
dan rajin-rajinlah senyum, jangan dok sombong & meninggi diri....
ingat asal usul tu ye.....














Yang baik tu jadilah tauladan, yang jahat tu jadikan sempadan....
.....OK.....


macam ginielah cara budak marah, 
salang tak tumpah macam muka aku..tapi ader gigi k...






[ keluh kesah Hari Ahad ]

[ tammat ]


Khairul Khamsah Yey

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...